بازگشت جاویدان

بازگشت جاویدان

تاریخ معاصر پر است از بازگشت ها، مثل بازگشت لکان به فروید، امام به میهن، یا کامبک لیورپول به بارسا. اما مهمترین آنها بازگشت من به وبلاگ نویسی است
بازگشت جاویدان

بازگشت جاویدان

تاریخ معاصر پر است از بازگشت ها، مثل بازگشت لکان به فروید، امام به میهن، یا کامبک لیورپول به بارسا. اما مهمترین آنها بازگشت من به وبلاگ نویسی است

اولین کشیک

چنده الان؟ 6:53، خوبه. پس این چرا جواب نمیده دیشب که بهش گفتم. 6:57 گورباباش. برم خودمو معرفی کنم. ئـــــ... حالا اکیوتو رد میکنیم، ببینیـــم پرستارای بستری،کیآن.

سلام

سلام!

 من اینترن جراحیم. رزیدنت جراحـی هست؟

همون پسره که پشتته رزیدنت جراحیه

ممنون

 این چرا همش دور خودش می چرخه. هی میره اینور اونور مارم می کشونه. این دختره میخوره اینترن باشه.

آقای دکتر ببینید این لیست مریضاست که من نوشتم. باید یه همچین لیستی داشته باشید. اکثر مریضا اینجان. تک و توک هم اونور مریض داریم.

اوهه، چه خبره. بیچاره شدیم که. پس این لعنتی چرا نمیاد، دیشب که بهش گفتم. دختره یکم آشناست. اوهه کی اومدن اینا، تو راندیم که.

صبح این موقع راند داریم. استادا خیلی انتظار بالایی ندارن. همین که بدونی مریض چیه، علائم حیاتی، اونم فقط سه تا، فشارو نمیخوان، یا حالا ازمایشهاش، اون لیست منو یه لحظه میدید... دکتر وایت مریض هشت و دوئه.

ئه هم­ئه، ئه ئه هم­ئه، سرود ملی استرس؟

به جا انداختن فتق چی میگن بچه ها؟ اصطلاحش. ... کسی میدونه؟ ... taxis.

چه جالب، آموزشم داریم تو اینترنی مگه؟

خب من یه توضیحی بدم بهتون کار تو اورژانس چطوریه، بعد چند ساعتی با هم بمونید چون دکتر نیوئه، بعدش تقسیم کنید.

بابا این برگه ها رو دست اینترن های بدبخت دیدیم یه عمر دیگه.

 بع، آزمایش دیدنم مگه کاری داره.

 بذا بگه حالا دیدی وسطش یه چیز گفت بلد نبودیم. این مهر منه. پیشتون میمونه.

اینجا شرح حال رو تو برگه اوردر می نویسیم، نه تو برگه شرح حال

اسکلیم مگه؟ باوشه

خب، مهرو بزن بده بچه ها. گرفتی چطوره دیگه؟ اوردر که این مدلی که نوشتی، از بچه های پرستاری بپرسید برگه هارو، سوند اینام بلد نبودید کمک بگیرید، داش علی هست، ]نوکرتونم هستم[ هررر سوالیم داشتید بمن زنگ میزنید، جواب میدم. فعلا

این شما و وحشت دنیای بی علی

من کجا تنها مریض دیدن کجا ولمان کن

خفه، من نیواینترن میواینترن به رسمیت نمی شناسم، کاری نداره که، بریم!  

سلام چی شد تشریف اوردید؟

آقای دکتر از دیشب شکمش ...

زانوهاتونو جمع میکنید؟ با اجازه من شکمتون رو معاینه کنم

نرمه، داد نزد، تندر هم که نیست، چته پس؟

اوکی برگردیم استیشن، بابایی گفت اصل اول در اورژانس نشستنه.

آقای دکتر دخترم چی شد؟

صبر کنید جواب سونو بیاد

دکتر، ترخیص 17 رو می نویسی؟

مریضو ندیدم هنوز، یه لحظه کار اینو بکنم بعد

دکتر، دکتر!

Amp apotel 1gr Iv stat & TDS

ها بله،  سیتی مریض منو دیدید؟

کدومه اسمش چیه؟ .. اها، اره سیتیش اومده، من کارای اینو بکنم میام میگم

ببخشید، سیتی شکم لگن دو برگه ایه یا تک برگ؟

یه برگ بنویسی بسه

دوتا نبود مگه؟

خب، من این وسطم چرا، ها؟ نوبت کیه الان؟ شت، گیج میزنی رسما، برگرد استیشن

دکتر ایشون میخواد رضایت شخصی بده

سلام، کیه ایشون من ندیدم هنوز؟ 17.5 تصادف.

دکتر بنویس بریم ما

فعلا برید سر تخت تون هنوز ویزیت نکردیم شما رو

دکتر بِئنویس بره دیگه

این خوشگل بنظر میاد. بنویس بره دیگه. رزیدنت غلط کرد گفت بدون اطلاع به من رضایت شخصی ترخیص ننویس.

میلیون ها سال تکامل حسی عصبی میگوید صدا از پسترولترال است:  تکلیف دختر من چی شد؟ از صبحه...

ما شک داریم اپاندیس باشه، ولی سونوی صبح با سیتی و سونوی مجدد نمیخونه. دیدید که من برگه شما رو اورژانسی نوشتم رفتید.

تو کی هستی اورژانسی بنویسی

آره دستتم درد نکنه، ولی اخه از صبحه اینجاییم

قبول دارم، ولی ببینید دختر شما جوونه، بذار برم نزدیک خودشم بشنوه، سر همین ما حساسیم که دقیق باشیم، هنوزم که درد دارید درسته؟ یکم حوصله کنید ببینیم چی میشه

لعنت، سوند این پانکراتیته رو نذاشتم هنوز

دکتر جواب سیتی ما چی شد؟ تخت 21

چی بود اسم مریض؟ ... ها اینو نوشتم من برگه اش رو تازه بردم رادیولوژی، هنوز جوابشو ننوشتن.

دکتر من خودم برم؟

خودتوو...ن؟...

من مگه مرجع تقلیدم، میری برو نمیری نرو. اصلا برو بهتر کار من کم میشه. نکنه بگن چرا همراه اومده اینترن مقصره؟ اه، بدرک. مغزم آزرده شد. آزرده، irritated، چقدر بهش میگم رفلاکس داری قهوه نخور معده ات irritate میشه.

این کیه زنگ میزنه، اخرش صفر و 7 بیمارستانه.

 الو، سلام دکتر خسته نباشید

سلام کجایید شما؟

عه اینجایی دکتر؟ خلاصه پرونده اینو می نویسی

عاو، از کشیک قبلی مونده. باشه

چی شد مریض من؟ سیتیش چی میگه

شت این پانکراتیته، هنوز نرفتم سوندشو بذارم. سیتیشم که ریپورت نداره

سیتیش هنوز نیومده

گفتی اومده که

اره اومده ولی تفسیرش، گزارشش، نیومده

این چرا سرم نداره. مگه پانکراتیت نباید همش هیدره میکردیم؟ من چرا دارم خلاصه پرونده می نویسم الان؟

ای بابا این داره عصبانی میشه

ما داریم کاراشو میکنیم شما بفرما میایم

آموزش پیچاندن.

دکتر اینطوری نمیشه، بیا تقسیم کنیم نوبتی وایسیم.

آره

خب از الان تا افطار ...

من درد دارم خانوم

دکتر باید بنویسه. دکتر ایشون مسکن ندارن؟

عه نیلوفر حامدی! مگه زندان نیست. ها آزاد شد

اسمشون چیه؟ .. نه هنوز ویزیت نشدن. بفرمایید میام

آقا نمیشه مسکنو بزنن بعدا من اوردر کنم؟ خانم جان قبل تو من دو تا خلاصه پرونده دارم اخه.

خب شرح حال خانمه رو بگیرم دیر شد.

خب چی شده دردتون از کی شروع شده؟

از دیروز ظهر از پشتم، از اینجا شروع شد بعد زد به پهلوهام، بعد دور نافمو بعد کل شکمم

بسم ا... این چیه

زانوها رو جمع میکنید من با اجازه شکمتونو معاینه کنم

وای، آی، آی آی.

تندرنس جنرالیزه. ریبااانـــد... خب ندارد.

میتونید بشینید؟

درد میکنه؟ cva تندرنس ندارد

باشه من با دکتر صحبت کنم بیام

سلام دکتر یه مریض داریم ...

کلا چی داریم الان؟

یه خانم ... دو تا هم که هنوز ندیدیم یکیش رضایت شخصیه، دو تا هم خلاصه پرونده ترخیص های شیفت قبل

باشه ببین شون، من دارم میام یه 10 دقیقه دیگه.

دکتر ترخیص 17.5 رو نوشتی؟

ها؟        کور خوندی. من اینترن کنعانم.

17 و 17.5

نه هنوز ویزیت نشدن. پرونده هاشونو میدید

اووو، باید دور بزنم اینجا رو، الان بپرم از رو این میز خلاف پروفشنالیسمه؟ کاش همه اونور رو نگاه میکردن. پارکور جزء سافت اسکیلز نیست؟

سلام چی شده؟ چرا اومدید

والا اینجام درد میکرد از دیشب

قبلا هیچوقت درد نکرده بود؟ چکار کردید واسش؟

نه، هیچی دیشب یه لیتر مشروب خوردم شاید بهتر شه نشد.

یلّیتر؟

آره. دکتر الکلش کمه، 6 7 درصد فوقش. خوب نیست مگه؟

نه الکل کلا برای گوارش ضرره. استفراغ، اسهالم داشتید

عه؟ خود دکترا میگن خوبه که. بله یه بار، امروز صبح

خب یه علائم حیاتیم بگیرم. اه، پیچ خورده این سیم های ... پفف، نه، آدم با زبون روزه نباید حرف زشت و ناپسند بزنه، قبول دارید؟

عه دکتر روزه ای؟ خجالت کشید چرا. داش تو برو خود را باش، منم بعد کشیک میرم میخورم

الو، دکتر من اومدم کجایی تو

سر تخت 17ام الان میام

ها دیدمت دیدمت بذار بیام.

دکتر دستم به دامنت یه آمپول بزن برم من. پسفردا بلیط دارم میرم ترکیه ... نه مجردم...

خفه شو تو برو خود را باش. ترخیص 17.5 رو بنویس.

ایشونم مولتیپل تروماست، خوبه. میگه میخواد بره.

اوکیه بنویس. ببین شما بخاطر تصادف، ما وظیفه داریم 48 ساعت نگهت داریم، اما میخوای بری ما کاری نمیتونیم بکنیم ولی هر علامت جدیدی داشتی....

این خانمه درد شکم جنزالیزه اون طرفه رو هم ببینیم دکتر.

اون کیست هیداتیده چی شد راستی

ها اون اینوره ،خوبه بنظر حالش. گفتم تنگی نفس و هر علامتی داشت بگن بهم.

...

خانوم من از صبح دارم به خودم می پیچم، چرا کاری نمی کنید؟

والا چند بار به دکتر گفتم

الان داریم میایم بخدا، یکم هم حوصله کنید

ایشون همون خانم درد شکم جنرالیزه...

ایسکمی مزانتر میخوره

شت، چرا اصلا به ذهنم نیومد؟

یه سیتی آی وی کنتراست بنویس واسش. من برمیگردم.

این پانکراتیته چرا هنوز سرم نداره. من باید بگم؟

اینو بنویسید امضا کنید انگشتم بزنید.

کمی آب خوردن پس از این همه سگ­دو؟

آع، کجا پاشده این. پانکراتیت CBR بود یا نبود؟ اطلاعاتی یافت نشد. بدو

صبر کنید صبر کنید، ادراره؟ سوند میزنم. نه دستشویی بزرگه.

الو دکتر، ،24 پانکراتیت پاشده بره دستشویی، میگه مدفوعه. بیاد پایین؟ بره نره؟

خوبه چکارش داری بذا بره، همینکه شکمش کار میکنه یعنی خوبه.

دیگه نشستیم ها

اینترن جراحی! 15 انتقال خورده داره میاد.

اوکی حالا بیاد می بینمش

دکتر این ریپورت مریض ما

دکتر خودش رفته گرفته. من وقت نکردم.

خب خوبه، چیزی نداره ترخیصه. سنگ کلیه بودا! از صبح...

این یکیم یاد گرفت رفت گرفت

اینم خوبه شما هم ترخیص. بنویس یه خلاصه ای، با این دستورات ترخیص: سیپرو 500 هر 12 ساعت ،مترو 500 هر 8 ساعت، استامینوفن، مراجعه سرپایی به درمانگاه ... الان ننویس ویس گرفتم. من میرم مریض اومد زنگ بزن.

خوبه ویس میگیره انصافا دمش گرم. اینا هم سرویس میشنا، اورژانس اتاق عمل... خوبم بلده، تو 6 ماه اینقدر راه افتاده یعنی؟

15 اومد اسم مریض چیه؟

اسمش طیر...

 طایر گلشن قدسم چه دهم شرح فراق، که درین دامگه حادثه چون افتادم

اورد این خانمه رو بنویسم زود دیگه سرویس شد از درد

... باید دکتر بنویسه خلاصه پرونده رو بعد ترخیص میشید

اونجوری نگاه نکن، راه نداره

این کوله سیستیت جدیده رو هم باید راه بندازم زود

باشه چشم کار این مریضا رو بکنم می نویسم شما روهم

دارم چکار میکنم؟ ساعت چنده؟ اینجا کجاست؟

دکتر فدات بشم ترخیص ما رو بنویس

چشم چشم چند دیقه فقط فرصت بدید بمن

سلام دکتر تو برو دیگه افطاره

زود اومدی که، اینا رو بنویسم رفتم، این لیستو بگیر فعلا، کار زیادی نمونده

دکتر ببخشید من یه عرضی داشتم. این مریض ما الکل زیاد مصرف میکرد، یعنی میتونه ازون باشه؟

 کلا برای گوارش خوب نیست ولی بعیده از اون باشه درد الانش، ولی ولی هر چی باشه علت الان عمل نیاز داره

دکتر!

نمیشد یه کاردانی خلاصه پرونده نویسی میذاشتن؟

اسم مریضت چی بود؟ ... پرونده 20 رو میدید ترخیصشو بنویسم؟

خب، چی بود اصلا، شرح حال کو کپی کنم.

دکتر برگه های تصویر برداری اینو ننوشتی

آی، ناراحت نشو با هم میریم. پاشو، حالا به راست، سه تا بردار شاید لازم شد، برگرد، صندلی، آغوش مادر، مهر زدن چه حالی میده

دستت درد نکنه

دکتر برو

آره دیگه برم نمی کشم.

 

غذا ! همینه فقط؟

پنیر و خرمام هست داخل

آخیش. سیر نشدم. با این وضع تغذیه و ورزشم بهم میخوره. کلا زندگیم چپه میشه که.

سرویس شدم. تو چرا بازنگشتی دیگر؟ ساعت چنده؟ باید بخوابم یکم. پختم با این روپوش لعنتی. آب، آب میخوام، مایع عقبم. زیاد بخورم دستشوییم میگیره که سر تحویلم. بدرک. بدرک لعنتی.

به، سلام!

سلام چطوری؟

اینام با الکتیو شروع کردن دارن صفا میکنن اینجا. چای، چای میخوام. واقعا مُردی؟ عجب میلی به داغون کردن خودم دارم. پلی لیست افسردگی میخوام؟ خفه شو، خفه شو، اینطوری میشه ملت خودکشی میکنن؟ چرا اینقدر ساکته اینجا؟ چرا اونقدر ساکت نیست بشه خوابید؟

دمپایی ندارم، پاهامو باید بشورم، هیپوتالاموس من اکتوپیکه، لای انگشتای پامه. نمیشه. موال این تو چرا فرنگیه. داخل چرا موال نداره؟ حالا آب. رزیدنتا چه آشنان. دارن کالاف میزنن؟ اینا باید هواپیما بازی کنن. من تشک خودمو میخوام. کثافت در صدا میده دیگه چرا میگی نچ در خیلی صدا میشه شرمنده. بذار کپه مرگمو بذارم. مریض شدم؟ چرا بینی ام گرفته؟ من دارم هر روز می­چائم؟ نه اینجا جاش نیست. درخواست آهنگ سخیف. درین دین. اینوری شو جای پاتو عوض کن میخوابی. گرم شد پتو رو بردار. گردنم درد کرد، بالش کثافتو بنداز اونور. این تشک چرا اینطوریه. و مرا غصه ی این هرگز کشت. این چی میگه هی پیام میده. تو حوصله ات سر رفته من دارم اینجا پاره میشم. راستی اون پرستاره چه خوشگل بود. چرا اونجا مریض کم دارم. باید بخوابم. تا 12 وقت دارم. بعد تا صبح باید باشم. بکن ای صبح طلوع.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد